Primátor Vallo: „Vždy som si vedel predstaviť električkovú trať pred novou budovou SND. .. Som hlboko presvedčený ako architekt i ako primátor o tom, že námestie pred novým SND dokáže naďalej dobre a kvalitne fungovať ako priestor aj s električkovou traťou“.

10. decembra 2019, lubokv, Nezaradené

Je tomu viac ako jeden rok , čo developerská skupina J&T Real Estate na bratislavskom magistráte a myslím že to bolo dokonca na zasadnutí mestského zastupiteľstva, a v dennej tlači , predstavila svoj projekt výstavby novej električkovej trate. Vtedy sa pán primátor Vallo vyjadril, že návrh bude magistrát pozorne študovať a zvažovať. A div sa svete! Pán primátor si po ročnom skúmaní návrh developerskej skupiny J&T Real Estate aj osvojil a 29. októbra 2019 ho na odbornej diskusii v mestskom divadle POH predstavil v podstate ako hotovú vec  a hlavne najlepšiu správu ktorá mohla Bratislavčanov postretnúť.

Ja, ako občan Bratislavy, a myslím že väčšina Bratislavčanov ktorý sa aspoň trochu zaujímajú o to, čo sa v Bratislave deje, tvrdím, že električku v navrhovanej trase , teda rezidenčný projekt Nové Lido, ktorého realizátorom je developerská skupina J&T Real Estate na pravom brehu Dunaja za Starým mostom ( o tom sa v návrhu takticky mlčí ), popred SND, cez Košickú ulicu, Miletičovu ulicu s napojením na Ružinovskú radiálu na križovatke Záhradnická – Miletičova, Bratislava NEPOTREBUJE.

Jedná sa len o marketingový ťah developerských skupín J&T Real Estate, HB Reavis a Penta Real Estate nakoľko v dotknutých územiach stavajú alebo plánujú stavať svoje developerské projekty. Ale to je iná téma.

Čudné na celej veci je , že na projekte električkovej trate nepracuje magistrát HMB alebo všemocný a všetkého schopný Metropolitný inštitút Bratislava ale developerská skupina J&T Real Estate ktorá v septembri 2018 celý zámer predstavila.

Električka, vo vyššie uvedenej trase dopravu a prepravnú kapacitu nijako nezlepší. Jedná sa len o ďalší električkový, nič neriešiaci, okruh  v užšom centre Bratislavy.

V dotknutom území  je v súčasnosti dostatočná dopravná dostupnosť, trolejbusmi aj autobusmi, či už po Prístavnej ulici alebo po Prievozskej ulici a nie je potrebná v tejto lokalite žiadna električka.

Názor architekta.

V novinách, Bratislavský kuriér č.10 z 13 novembra 2019, zaznel iný názor, na rozdiel od všeobecne podsúvaného názoru, na trasovanie električky po Pribinovej ulici pred novým SND.

Názor renomovaného architekta B. Kaliského, ktorého si dovolím odcitovať.

„Námestie pred SND, rovnako ako samotnú budovu Národného divadla sme dokončovali v roku 2006 – 2009 v rámci projektu Eurovea. Dokončoval ju Ballymore, súkromná spoločnosť za svoje súkromné peniaze. V tom čase štát, (z dôvodu nedostatku financií), v zastúpení ministrom hospodárstva Pavlom Ruskom chcel budovu SND predať a spraviť z nej nákupné centrum. Investor vložil do dokončenia SND vlastných 20 miliónov, pretože si bol vedomý že Národné divadlo je jedným z najväčších symbolov a pýchou každého štátu a Eurovea bude len jeho zázemím a doplnkom. Celý koncept sa podriadil námestiu a budove SND. Pristupovali sme k týmto objektom až s pietnou úctou, čo môže potvrdiť architekt Bauer z ateliéru BKPŠ, ktorý vytvoril toto monumentálne dielo.“ Koniec cit.

Takže, rodenému Írovi to bolo jasné ale primátorovi Vallovi a jeho nekompetentnému tímu to jasné nie je.

Nie je im jasné, že električkou popred Národné divadlo degradujeme a zničíme jediné námestie ktoré sa v Bratislave za posledných 40 rokov postavilo a ktoré si máme užívať.

Ak im to nie je jasné tak nemajú na svojich miestach čo robiť !!!

Chcem veriť a dúfať že takýto zámer cez mestské zastupiteľstvo neprejde, že zvíťazí zdravý rozum, pretože Bratislava má v doprave úplne iné priority, ktoré pomenujem v mojom ďalšom príspevku.