Založ si blog

Rezolúcia Parlamentného zhromaždenia Rady Európy č. 2361 z 27. januára 2021 hovorí jasne: Zákaz diskriminácie

Parlamentné zhromaždenie Rady Európy  prijalo rezolúciu č. 2361 z 27.januára 2021 ktoré otvorene hovorí o zákaze diskriminácie občanov ktorí z akýchkoľvek dôvodov nie sú očkovaný vakcínami proti SARS-Cov-2.Členom Parlamentného zhromaždenia Rady Európy je aj Slovenská republika.

Uvádzam celé znenie rezolúcie  treba pozrieť najmä body 7.3.1; 7.3.2; a 7.3.4 a 7.3h

Tu je adresa kde nájdete  znenie rezolúcie v anglickom a francúzskom jazyku: https://pace.coe.int/en/files/29004/html

 

Vakcíny proti Covid-19: etické, právne a praktické aspekty

Rezolúcia 2361/2021

Autori:

Parlamentné zhromaždenie Rady Európy

Pôvod

Rozprava na zhromaždení 27. januára 2021 (5. zasadnutie) (pozri dokument 15212 , správu Výboru pre sociálne veci, zdravie a udržateľný rozvoj, spravodajkyňa: Jennifer De Temmerman). Text prijatý zhromaždením 27. januára 2021 (5. zasadnutie).

  1. Pandémia Covid-19, infekčnej choroby spôsobenej novým koronavírusom SARS-CoV-2, priniesla v roku 2020 veľa utrpenia. Do decembra 2020 bolo na celom svete zaznamenaných viac ako 65 miliónov prípadov a viac ako 1,5 milióna životov. bol stratený Chorobná záťaž samotnej pandémie, ako aj opatrenia v oblasti verejného zdravia nevyhnutné na boj proti nej, zničili globálne hospodárstvo, odhalili už existujúce chyby a nerovnosti (vrátane prístupu k zdravotnej starostlivosti) a spôsobili nezamestnanosť a hospodársky pokles. a chudoba.
  2. Rýchle nasadenie bezpečných a účinných očkovacích látok proti Covid-19 na celom svete bude nevyhnutné na zvládnutie pandémie, ochranu systémov zdravotnej starostlivosti, záchranu životov a obnovu globálnych ekonomík. Aj keď nefarmaceutické zásahy, ako napríklad fyzické dištancovanie sa, používanie tvárových masiek, časté umývanie rúk, ako aj vypínanie a zatváranie počítačov, pomohli spomaliť šírenie vírusu, miera infekcie v súčasnosti na väčšine zemegule opäť stúpa. Mnoho členských štátov Rady Európy zažíva druhú vlnu, ktorá je horšia ako prvá, zatiaľ čo ich populácie stále častejšie pociťujú „pandemickú únavu“ a cítia sa demotivovaní z toho, ako odporúčané správanie chránia seba a ostatných pred vírusom.
  3. Ani rýchlo nasadené, bezpečné a účinné vakcíny však nie sú okamžitým všeliekom. Po sviatočnom období na konci roku 2020 a na začiatku roka 2021, počas tradičných vnútorných stretnutí, bude miera infekcií vo väčšine členských štátov pravdepodobne veľmi vysoká. Francúzski lekári okrem toho práve vedecky zistili koreláciu medzi vonkajšími teplotami a mierou výskytu chorôb pri hospitalizáciách a úmrtiach. Vakcíny pravdepodobne nebudú dostatočné na to, aby túto zimu výrazne znížili mieru nákazy – obzvlášť keď vezmeme do úvahy, že dopyt v tomto bode výrazne prevyšuje ponuku. Preto nebude možné obnoviť podobu „normálneho života“, a to ani za najlepších okolností, najskôr do polovice až konca roku 2021.

4.Aby boli vakcíny účinné, bude rozhodujúce ich úspešné nasadenie a dostatočné vychytanie. Rýchlosť, s akou sa vakcíny vyvíjajú, však môže vyvolať pocit nedôvery, proti ktorému je ťažké bojovať. Na zaistenie ich účinnosti je tiež potrebné spravodlivé nasadenie vakcín proti Covid-19. Pokiaľ nie sú vakcíny dostatočne široko distribuované v vážne zasiahnutej oblasti krajiny, stávajú sa neúčinnými pri zastavení prílivu pandémie. Vírus navyše nepozná hranice, a preto je v záujme každej krajiny spolupracovať pri zabezpečovaní globálnej rovnosti v prístupe k očkovacím látkam proti Covid-19. Váhavosť voči očkovaniu a nacionalizmus voči vakcínam majú schopnosť vykoľajiť zatiaľ prekvapivo rýchle a úspešné úsilie o očkovanie proti Covid-19,tým, že vírusu SARS-CoV-2 umožní mutáciu, a tým oslabenie doposiaľ najúčinnejšieho nástroja na svete proti pandémii.

5.Medzinárodná spolupráca je preto teraz potrebná viac ako kedykoľvek predtým, aby sa urýchlil vývoj, výroba a spravodlivá a spravodlivá distribúcia vakcín proti Covid-19. Zariadenie COVAX je vedúcou iniciatívou pre globálne prideľovanie vakcín a prístup k nim. COVAX, vedený Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO), Vaccine Alliance (Gavi) a Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI), používa finančné prostriedky od krajín, ktoré sa prihlásili na odber, na podporu výskumu, vývoja a výroby širokého spektra ochorení Covid- 19 vakcín a vyjednať ich cenu. Na dodanie vakcín bezpečným a spravodlivým spôsobom bude potrebný aj adekvátny manažment vakcín a logistika dodávateľského reťazca, ktoré si vyžadujú medzinárodnú spoluprácu a prípravu zo strany členských štátov. V tejto súvislostiParlamentné zhromaždenie upozorňuje na usmernenia pre krajiny, ktoré vypracovala WHO, o pripravenosti programu, implementácii a rozhodovaní na úrovni krajiny.

  1. Členské štáty už teraz musia pripraviť svoje imunizačné stratégie na rozdeľovanie dávok etickým a spravodlivým spôsobom vrátane rozhodovania o tom, ktoré skupiny obyvateľstva by mali uprednostniť v počiatočných fázach, keď sú zásoby nízke, a ako rozšíriť očkovanie ako dostupnosť jedného alebo viacerých ochorení Covid. -19 vakcín sa zlepšuje. Bioetici a ekonómovia sa do značnej miery zhodujú na tom, že osoby staršie ako 65 rokov, osoby mladšie ako 65 rokov so zdravotným stavom, ktorý ich vystavuje vyššiemu riziku vážnych chorôb a úmrtí, zdravotnícki pracovníci (najmä tí, ktorí úzko spolupracujú s osobami, ktoré sú vo vysoko rizikových skupinách) a ľudia, ktorí pracujú v základnej infraštruktúre, by mali mať očkovanie prednosť. Nemali by sme zabúdať na deti, tehotné ženy a dojčiace matky, pre ktoré doteraz nebola schválená žiadna očkovacia látka.
  2. Vedci urobili v rekordnom čase pozoruhodnú prácu. Teraz je na vládach, aby konali. Zhromaždenie podporuje víziu generálneho tajomníka OSN, že vakcína proti Covid-19 musí byť globálnym verejným záujmom. Očkovanie musí byť dostupné každému a všade. Zhromaždenie preto vyzýva členské štáty a Európsku úniu, aby:

7.1 s ohľadom na vývoj vakcín proti Covid-19:

7.1.1 zabezpečiť vysokokvalitné skúšky, ktoré sú zdravé a vedené etickým spôsobom v súlade s príslušnými ustanoveniami Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti ľudskej bytosti, pokiaľ ide o aplikáciu biológie a medicíny: Dohovor o Ľudských právach a biomedicíne (ETS č. 164, dohovor Oviedo) a jeho dodatkový protokol o biomedicínskom výskume (CETS č. 195), do ktorého postupne patria deti, tehotné ženy a dojčiace matky;

7.1.2 zabezpečiť, aby regulačné orgány zodpovedné za hodnotenie a povoľovanie očkovacích látok proti ochoreniu Covid-19 boli nezávislé a chránené pred politickým tlakom;

7.1.3 zabezpečiť, aby boli dodržané príslušné minimálne štandardy bezpečnosti, účinnosti a kvality vakcín;

7.1.4 zaviesť účinné systémy monitorovania očkovacích látok a ich bezpečnosti po ich zavedení do bežnej populácie, a to aj s cieľom monitorovať ich dlhodobé účinky;

7.1.5 zaviedli nezávislé programy náhrady za očkovanie s cieľom zabezpečiť náhradu za neprimerané škody a škody spôsobené očkovaním;

7.1.6 Osobitnú pozornosť venovať možnému obchodovaniu s využitím dôverných informácií farmaceutickými manažérmi alebo farmaceutickými spoločnosťami, ktoré sa neprimerane obohacujú na verejné náklady, a to implementáciou odporúčaní uvedených v rezolúcii 2071 (2015) „Verejné zdravie a záujmy farmaceutického priemyslu: ako zaručiť prvenstvo záujmov verejného zdravia? “;

7.1.7 prekonať prekážky a obmedzenia vyplývajúce z patentov a práv duševného vlastníctva s cieľom zabezpečiť rozsiahlu výrobu a distribúciu očkovacích látok vo všetkých krajinách a všetkým občanom;

7.2, pokiaľ ide o prideľovanie vakcín proti Covid-19:

7.2.1 zabezpečiť rešpektovanie zásady rovnakého prístupu k zdravotnej starostlivosti, ako sa uvádza v článku 3 dohovoru z Ovieda, v národných plánoch prideľovania očkovacích látok, pričom sa zaručí, že očkovacie látky proti ochoreniu Covid-19 budú dostupné pre obyvateľstvo bez ohľadu na pohlavie, rasu, náboženstvo, právny alebo sociálno-ekonomický status, platobná schopnosť, poloha a ďalšie faktory, ktoré často prispievajú k nerovnostiam v populácii;

7.2.2 rozvíjať stratégie pre spravodlivú distribúciu očkovacích látok proti Covid-19 v rámci členských štátov s prihliadnutím na to, že ponuka bude spočiatku nízka, a plánovať rozšírenie očkovacích programov so zvyšovaním ponuky; pri vývoji týchto stratégií sa riadiť radami nezávislých národných, európskych a medzinárodných bioetických výborov a inštitúcií, ako aj WHO;

7.2.3 zabezpečiť, aby sa s osobami v rámci rovnakých prioritných skupín zaobchádzalo rovnako, pričom sa osobitná pozornosť bude venovať tým najzraniteľnejším, ako sú starší ľudia, osoby so základnými zdravotnými problémami a zdravotnícki pracovníci, najmä tí, ktorí úzko spolupracujú s osobami patriacimi do rizikových skupín, ako aj ľudia, ktorí pracujú v základnej infraštruktúre a verejných službách, najmä v sociálnych službách, verejnej doprave, v oblasti presadzovania práva a v školách, ako aj ľudia, ktorí pracujú v maloobchode;

7.2.4 podporovať rovnosť v prístupe k očkovacím látkam proti Covid-19 medzi krajinami podporou medzinárodného úsilia, ako je akcelerátor prístupu k nástrojom Covid-19 (ACT) (ACT-Accelerator) a jeho zariadenie COVAX;

7.2.5 zdržať sa hromadenia očkovacích látok proti ochoreniu Covid-19, pretože to oslabuje schopnosť ostatných krajín obstarávať očkovacie látky pre ich populáciu a zabezpečiť, aby hromadenie zásob nemalo za následok zvýšenie cien vakcín pre tých, ktorí si nemôžu robiť zásoby; vykonávať audit a náležitú starostlivosť s cieľom zaistiť rýchle zavedenie očkovacích látok za minimálne náklady podľa potreby, a nie podľa sily trhu;

7.2.6 zaistiť, aby každá krajina bola schopná zaočkovať svojich zdravotníckych pracovníkov a zraniteľné skupiny predtým, ako sa očkovanie rozšíri na nerizikové skupiny, a preto zvážiť darovanie dávok očkovacej látky alebo prijatie priority pre krajiny, ktoré to ešte nedokázali majúc na pamäti, že spravodlivé a spravodlivé globálne rozdeľovanie dávok očkovacích látok je najefektívnejším spôsobom, ako poraziť pandémiu a znížiť súvisiace sociálno-ekonomické zaťaženie;

7.2.7 zabezpečiť, aby boli vakcíny proti Covid-19, ktorých bezpečnosť a účinnosť bola stanovená, prístupné pre všetkých, ktorí ich v budúcnosti budú potrebovať, a to v prípade potreby prostredníctvom povinných licencií za úhradu licenčných poplatkov;

7.3 s ohľadom na zabezpečenie vysokého príjmu vakcín:

7.3.1 zabezpečiť, aby občania boli informovaní o tom, že očkovanie nie je povinné, a aby nikto nebol pod politickým, sociálnym alebo iným tlakom očkovaný, ak si to neželá;

7.3.2 zabezpečiť, aby nikto nebol diskriminovaný za to, že nebol očkovaný, z dôvodu možných zdravotných rizík alebo že sa očkovať nechce;

7.3.3 prijať včasné účinné opatrenia na boj proti dezinformáciám, dezinformáciám a váhavosti ohľadom vakcín proti Covid-19;

7.3.4 šíriť transparentné informácie o bezpečnosti a možných vedľajších účinkoch očkovacích látok, spolupracovať s platformami sociálnych médií a regulovať ich, aby sa zabránilo šíreniu dezinformácií;

7.3.5 transparentne komunikovať obsah zmlúv s výrobcami očkovacích látok a sprístupňovať ich verejnosti na účely parlamentnej a verejnej kontroly;

7.3.6 spolupracovať s mimovládnymi organizáciami a/alebo inými miestnymi iniciatívami s cieľom osloviť marginalizované skupiny;

7.3.7 spolupracovať s miestnymi komunitami na vývoji a implementácii stratégií na mieru na podporu príjmu vakcín;

7.4, pokiaľ ide o očkovanie detí proti Covid-19:

7.4.1 zabezpečiť rovnováhu medzi rýchlym rozvojom očkovania pre deti a náležitým riešením problémov bezpečnosti a účinnosti a zaistením úplnej bezpečnosti a účinnosti všetkých očkovacích látok sprístupňovaných deťom so zameraním na najlepší záujem dieťaťa v súlade s Dohovor OSN o právach dieťaťa;

7.4.2 zabezpečiť vysokokvalitné skúšky s náležitou starostlivosťou o príslušné záruky v súlade s medzinárodnými právnymi normami a usmerneniami vrátane spravodlivého rozdelenia prínosov a rizík pre študované deti;

7.4.3 zabezpečiť, aby boli náležite zohľadnené priania detí v súlade s ich vekom a vyspelosťou; ak súhlas dieťaťa nemožno udeliť, zaistite, aby bola dohoda poskytovaná v iných formách a aby bola založená na spoľahlivých informáciách vhodných pre vek;

7.4.4 podporovať Detský fond OSN (UNICEF) v jeho úsilí dodať očkovacie látky od výrobcov, ktorí majú dohody s nástrojom COVAX, tým, ktorí ich najviac potrebujú;

7.5 s ohľadom na zabezpečenie monitorovania dlhodobých účinkov vakcín proti Covid-19 a ich bezpečnosti:

7.5.1 zaistiť medzinárodnú spoluprácu pre včasnú detekciu a objasnenie akýchkoľvek bezpečnostných signálov prostredníctvom globálnej výmeny údajov o nežiaducich udalostiach po imunizácii v reálnom čase (AEFI);

7.5.2 používať osvedčenia o očkovaní iba na určený účel monitorovania účinnosti očkovacej látky, možných vedľajších účinkov a nežiaducich udalostí;

7.5.3 odstrániť všetky medzery v komunikácii medzi miestnymi, regionálnymi a medzinárodnými úradmi verejného zdravotníctva, ktoré spracúvajú údaje AEFI, a prekonať nedostatky v existujúcich sieťach údajov o zdraví;

7.5.4 priblížiť farmakovigilanciu k systémom zdravotnej starostlivosti;

7.5.5 podporuje vznikajúcu oblasť výskumu „adversomiky“, ktorý študuje interindividuálne variácie reakcií vakcín na základe rozdielov vo vrodenej imunite, mikrobiómoch a imunogenetike.

  1. S odvolaním sa na rezolúciu 2337 (2020) o demokraciách, ktoré čelia pandémii Covid-19, zhromaždenie opätovne potvrdzuje, že parlamenty ako základné kamene demokracie musia v pandemických podmienkach naďalej plniť svoju trojitú úlohu-zastupovanie, legislatívu a dohľad. Zhromaždenie preto vyzýva parlamenty, aby podľa potreby uplatňovali tieto právomoci aj vo vzťahu k vývoju, prideľovaniu a distribúcii očkovacích látok proti Covid-19.

 

Nečakajte na zápal pľúc. Liečte sa včas!

19.11.2021

Naši „odborníci“ na Sars Cov2 jednohlasne , spolu s vládou SR, tvrdia že na chorobu nie sú žiadne účinné lieky. Len očkovanie, podľa mňa ( a nie len podľa mňa) experimentálnymi mRNA vakcínami je to najsprávnejšie riešenie. Všade , v médiach printových, internetových,sociálnych sieťach, rozhlase a televízii, nečítame a nepočúvame nič iné, len koľko [...]

Včasná profylaxia a liečba ochorenia SARS Cov-2 – protokol FLCCC

07.11.2021

FLCCC_Alliance-I-MASKplus-Protocol-SLOVENSKY-Slovak Pre všetkých spoluobčanov ktorí nechcú po diagnostikovaní ochorenia SARS- Cov 2 iba čakať doma v karanténe čo sa s nimi stane dávam do pozornosti tieto Protokoly profylaxie a včasnej ambulantnej liečby COVID-19. Tu je odkaz na protokol FLCCC. [...]

Hovorme spolu

07.11.2021

Alebo: Dá sa pristupovať k opatreniam v štáte a ochoreniu SARS Cov 2 aj inak? Tú sú názory odborníkov, ktorým naše verejnoprávne ani komerčné média nedávajú veľa priestoru na vyjadrenie. Záznam video diskusie odborníkov z SR a ČR z 28.10.2021 https://www.hovormespolu.eu/ Pre všetkých spoluobčanov ktorí nechcú po diagnostikovaní ochorenia SARS- Cov 2 iba čakať [...]

NATO

Český Senát schválil vstup Fínska a Švédsko do NATO

10.08.2022 21:39

Ak chcel Putin oslabiť NATO, dokázal pravý opak, konštatovala ministerka obrany Jana Černochová.

Vladimir Putin

Džihádisti zabili v Mali 42 vojakov. Putin ponúka pomoc Ruska

10.08.2022 21:28

Ide o jeden z najkrvavejších útokov počas desaťročia trvajúceho konfliktu.

Heger

Heger zvolal na piatok rokovanie koalície, Kollár: Ešte je čas

10.08.2022 19:46

Do konca týždňa sa má premiér stretnúť ešte so šéfom SaS Sulíkom.

krym

Má Kyjev Krym na dostrel? Moskva radšej verí cigaretovému ohorku

10.08.2022 19:38

Okupovaný Krym prestáva byť pre Rusko bezpečným miestom. Či už leteckú základňu zničila ukrajinská raketa, alebo neuhasený ohorok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 28388x
Priemerná čítanosť článkov: 2839x

Autor blogu

Kategórie