Založ si blog

Rezolúcia Parlamentného zhromaždenia Rady Európy č. 2361 z 27. januára 2021 hovorí jasne: Zákaz diskriminácie

Parlamentné zhromaždenie Rady Európy  prijalo rezolúciu č. 2361 z 27.januára 2021 ktoré otvorene hovorí o zákaze diskriminácie občanov ktorí z akýchkoľvek dôvodov nie sú očkovaný vakcínami proti SARS-Cov-2.Členom Parlamentného zhromaždenia Rady Európy je aj Slovenská republika.

Uvádzam celé znenie rezolúcie  treba pozrieť najmä body 7.3.1; 7.3.2; a 7.3.4 a 7.3h

Tu je adresa kde nájdete  znenie rezolúcie v anglickom a francúzskom jazyku: https://pace.coe.int/en/files/29004/html

 

Vakcíny proti Covid-19: etické, právne a praktické aspekty

Rezolúcia 2361/2021

Autori:

Parlamentné zhromaždenie Rady Európy

Pôvod

Rozprava na zhromaždení 27. januára 2021 (5. zasadnutie) (pozri dokument 15212 , správu Výboru pre sociálne veci, zdravie a udržateľný rozvoj, spravodajkyňa: Jennifer De Temmerman). Text prijatý zhromaždením 27. januára 2021 (5. zasadnutie).

  1. Pandémia Covid-19, infekčnej choroby spôsobenej novým koronavírusom SARS-CoV-2, priniesla v roku 2020 veľa utrpenia. Do decembra 2020 bolo na celom svete zaznamenaných viac ako 65 miliónov prípadov a viac ako 1,5 milióna životov. bol stratený Chorobná záťaž samotnej pandémie, ako aj opatrenia v oblasti verejného zdravia nevyhnutné na boj proti nej, zničili globálne hospodárstvo, odhalili už existujúce chyby a nerovnosti (vrátane prístupu k zdravotnej starostlivosti) a spôsobili nezamestnanosť a hospodársky pokles. a chudoba.
  2. Rýchle nasadenie bezpečných a účinných očkovacích látok proti Covid-19 na celom svete bude nevyhnutné na zvládnutie pandémie, ochranu systémov zdravotnej starostlivosti, záchranu životov a obnovu globálnych ekonomík. Aj keď nefarmaceutické zásahy, ako napríklad fyzické dištancovanie sa, používanie tvárových masiek, časté umývanie rúk, ako aj vypínanie a zatváranie počítačov, pomohli spomaliť šírenie vírusu, miera infekcie v súčasnosti na väčšine zemegule opäť stúpa. Mnoho členských štátov Rady Európy zažíva druhú vlnu, ktorá je horšia ako prvá, zatiaľ čo ich populácie stále častejšie pociťujú „pandemickú únavu“ a cítia sa demotivovaní z toho, ako odporúčané správanie chránia seba a ostatných pred vírusom.
  3. Ani rýchlo nasadené, bezpečné a účinné vakcíny však nie sú okamžitým všeliekom. Po sviatočnom období na konci roku 2020 a na začiatku roka 2021, počas tradičných vnútorných stretnutí, bude miera infekcií vo väčšine členských štátov pravdepodobne veľmi vysoká. Francúzski lekári okrem toho práve vedecky zistili koreláciu medzi vonkajšími teplotami a mierou výskytu chorôb pri hospitalizáciách a úmrtiach. Vakcíny pravdepodobne nebudú dostatočné na to, aby túto zimu výrazne znížili mieru nákazy – obzvlášť keď vezmeme do úvahy, že dopyt v tomto bode výrazne prevyšuje ponuku. Preto nebude možné obnoviť podobu „normálneho života“, a to ani za najlepších okolností, najskôr do polovice až konca roku 2021.

4.Aby boli vakcíny účinné, bude rozhodujúce ich úspešné nasadenie a dostatočné vychytanie. Rýchlosť, s akou sa vakcíny vyvíjajú, však môže vyvolať pocit nedôvery, proti ktorému je ťažké bojovať. Na zaistenie ich účinnosti je tiež potrebné spravodlivé nasadenie vakcín proti Covid-19. Pokiaľ nie sú vakcíny dostatočne široko distribuované v vážne zasiahnutej oblasti krajiny, stávajú sa neúčinnými pri zastavení prílivu pandémie. Vírus navyše nepozná hranice, a preto je v záujme každej krajiny spolupracovať pri zabezpečovaní globálnej rovnosti v prístupe k očkovacím látkam proti Covid-19. Váhavosť voči očkovaniu a nacionalizmus voči vakcínam majú schopnosť vykoľajiť zatiaľ prekvapivo rýchle a úspešné úsilie o očkovanie proti Covid-19,tým, že vírusu SARS-CoV-2 umožní mutáciu, a tým oslabenie doposiaľ najúčinnejšieho nástroja na svete proti pandémii.

5.Medzinárodná spolupráca je preto teraz potrebná viac ako kedykoľvek predtým, aby sa urýchlil vývoj, výroba a spravodlivá a spravodlivá distribúcia vakcín proti Covid-19. Zariadenie COVAX je vedúcou iniciatívou pre globálne prideľovanie vakcín a prístup k nim. COVAX, vedený Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO), Vaccine Alliance (Gavi) a Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI), používa finančné prostriedky od krajín, ktoré sa prihlásili na odber, na podporu výskumu, vývoja a výroby širokého spektra ochorení Covid- 19 vakcín a vyjednať ich cenu. Na dodanie vakcín bezpečným a spravodlivým spôsobom bude potrebný aj adekvátny manažment vakcín a logistika dodávateľského reťazca, ktoré si vyžadujú medzinárodnú spoluprácu a prípravu zo strany členských štátov. V tejto súvislostiParlamentné zhromaždenie upozorňuje na usmernenia pre krajiny, ktoré vypracovala WHO, o pripravenosti programu, implementácii a rozhodovaní na úrovni krajiny.

  1. Členské štáty už teraz musia pripraviť svoje imunizačné stratégie na rozdeľovanie dávok etickým a spravodlivým spôsobom vrátane rozhodovania o tom, ktoré skupiny obyvateľstva by mali uprednostniť v počiatočných fázach, keď sú zásoby nízke, a ako rozšíriť očkovanie ako dostupnosť jedného alebo viacerých ochorení Covid. -19 vakcín sa zlepšuje. Bioetici a ekonómovia sa do značnej miery zhodujú na tom, že osoby staršie ako 65 rokov, osoby mladšie ako 65 rokov so zdravotným stavom, ktorý ich vystavuje vyššiemu riziku vážnych chorôb a úmrtí, zdravotnícki pracovníci (najmä tí, ktorí úzko spolupracujú s osobami, ktoré sú vo vysoko rizikových skupinách) a ľudia, ktorí pracujú v základnej infraštruktúre, by mali mať očkovanie prednosť. Nemali by sme zabúdať na deti, tehotné ženy a dojčiace matky, pre ktoré doteraz nebola schválená žiadna očkovacia látka.
  2. Vedci urobili v rekordnom čase pozoruhodnú prácu. Teraz je na vládach, aby konali. Zhromaždenie podporuje víziu generálneho tajomníka OSN, že vakcína proti Covid-19 musí byť globálnym verejným záujmom. Očkovanie musí byť dostupné každému a všade. Zhromaždenie preto vyzýva členské štáty a Európsku úniu, aby:

7.1 s ohľadom na vývoj vakcín proti Covid-19:

7.1.1 zabezpečiť vysokokvalitné skúšky, ktoré sú zdravé a vedené etickým spôsobom v súlade s príslušnými ustanoveniami Dohovoru o ochrane ľudských práv a dôstojnosti ľudskej bytosti, pokiaľ ide o aplikáciu biológie a medicíny: Dohovor o Ľudských právach a biomedicíne (ETS č. 164, dohovor Oviedo) a jeho dodatkový protokol o biomedicínskom výskume (CETS č. 195), do ktorého postupne patria deti, tehotné ženy a dojčiace matky;

7.1.2 zabezpečiť, aby regulačné orgány zodpovedné za hodnotenie a povoľovanie očkovacích látok proti ochoreniu Covid-19 boli nezávislé a chránené pred politickým tlakom;

7.1.3 zabezpečiť, aby boli dodržané príslušné minimálne štandardy bezpečnosti, účinnosti a kvality vakcín;

7.1.4 zaviesť účinné systémy monitorovania očkovacích látok a ich bezpečnosti po ich zavedení do bežnej populácie, a to aj s cieľom monitorovať ich dlhodobé účinky;

7.1.5 zaviedli nezávislé programy náhrady za očkovanie s cieľom zabezpečiť náhradu za neprimerané škody a škody spôsobené očkovaním;

7.1.6 Osobitnú pozornosť venovať možnému obchodovaniu s využitím dôverných informácií farmaceutickými manažérmi alebo farmaceutickými spoločnosťami, ktoré sa neprimerane obohacujú na verejné náklady, a to implementáciou odporúčaní uvedených v rezolúcii 2071 (2015) „Verejné zdravie a záujmy farmaceutického priemyslu: ako zaručiť prvenstvo záujmov verejného zdravia? “;

7.1.7 prekonať prekážky a obmedzenia vyplývajúce z patentov a práv duševného vlastníctva s cieľom zabezpečiť rozsiahlu výrobu a distribúciu očkovacích látok vo všetkých krajinách a všetkým občanom;

7.2, pokiaľ ide o prideľovanie vakcín proti Covid-19:

7.2.1 zabezpečiť rešpektovanie zásady rovnakého prístupu k zdravotnej starostlivosti, ako sa uvádza v článku 3 dohovoru z Ovieda, v národných plánoch prideľovania očkovacích látok, pričom sa zaručí, že očkovacie látky proti ochoreniu Covid-19 budú dostupné pre obyvateľstvo bez ohľadu na pohlavie, rasu, náboženstvo, právny alebo sociálno-ekonomický status, platobná schopnosť, poloha a ďalšie faktory, ktoré často prispievajú k nerovnostiam v populácii;

7.2.2 rozvíjať stratégie pre spravodlivú distribúciu očkovacích látok proti Covid-19 v rámci členských štátov s prihliadnutím na to, že ponuka bude spočiatku nízka, a plánovať rozšírenie očkovacích programov so zvyšovaním ponuky; pri vývoji týchto stratégií sa riadiť radami nezávislých národných, európskych a medzinárodných bioetických výborov a inštitúcií, ako aj WHO;

7.2.3 zabezpečiť, aby sa s osobami v rámci rovnakých prioritných skupín zaobchádzalo rovnako, pričom sa osobitná pozornosť bude venovať tým najzraniteľnejším, ako sú starší ľudia, osoby so základnými zdravotnými problémami a zdravotnícki pracovníci, najmä tí, ktorí úzko spolupracujú s osobami patriacimi do rizikových skupín, ako aj ľudia, ktorí pracujú v základnej infraštruktúre a verejných službách, najmä v sociálnych službách, verejnej doprave, v oblasti presadzovania práva a v školách, ako aj ľudia, ktorí pracujú v maloobchode;

7.2.4 podporovať rovnosť v prístupe k očkovacím látkam proti Covid-19 medzi krajinami podporou medzinárodného úsilia, ako je akcelerátor prístupu k nástrojom Covid-19 (ACT) (ACT-Accelerator) a jeho zariadenie COVAX;

7.2.5 zdržať sa hromadenia očkovacích látok proti ochoreniu Covid-19, pretože to oslabuje schopnosť ostatných krajín obstarávať očkovacie látky pre ich populáciu a zabezpečiť, aby hromadenie zásob nemalo za následok zvýšenie cien vakcín pre tých, ktorí si nemôžu robiť zásoby; vykonávať audit a náležitú starostlivosť s cieľom zaistiť rýchle zavedenie očkovacích látok za minimálne náklady podľa potreby, a nie podľa sily trhu;

7.2.6 zaistiť, aby každá krajina bola schopná zaočkovať svojich zdravotníckych pracovníkov a zraniteľné skupiny predtým, ako sa očkovanie rozšíri na nerizikové skupiny, a preto zvážiť darovanie dávok očkovacej látky alebo prijatie priority pre krajiny, ktoré to ešte nedokázali majúc na pamäti, že spravodlivé a spravodlivé globálne rozdeľovanie dávok očkovacích látok je najefektívnejším spôsobom, ako poraziť pandémiu a znížiť súvisiace sociálno-ekonomické zaťaženie;

7.2.7 zabezpečiť, aby boli vakcíny proti Covid-19, ktorých bezpečnosť a účinnosť bola stanovená, prístupné pre všetkých, ktorí ich v budúcnosti budú potrebovať, a to v prípade potreby prostredníctvom povinných licencií za úhradu licenčných poplatkov;

7.3 s ohľadom na zabezpečenie vysokého príjmu vakcín:

7.3.1 zabezpečiť, aby občania boli informovaní o tom, že očkovanie nie je povinné, a aby nikto nebol pod politickým, sociálnym alebo iným tlakom očkovaný, ak si to neželá;

7.3.2 zabezpečiť, aby nikto nebol diskriminovaný za to, že nebol očkovaný, z dôvodu možných zdravotných rizík alebo že sa očkovať nechce;

7.3.3 prijať včasné účinné opatrenia na boj proti dezinformáciám, dezinformáciám a váhavosti ohľadom vakcín proti Covid-19;

7.3.4 šíriť transparentné informácie o bezpečnosti a možných vedľajších účinkoch očkovacích látok, spolupracovať s platformami sociálnych médií a regulovať ich, aby sa zabránilo šíreniu dezinformácií;

7.3.5 transparentne komunikovať obsah zmlúv s výrobcami očkovacích látok a sprístupňovať ich verejnosti na účely parlamentnej a verejnej kontroly;

7.3.6 spolupracovať s mimovládnymi organizáciami a/alebo inými miestnymi iniciatívami s cieľom osloviť marginalizované skupiny;

7.3.7 spolupracovať s miestnymi komunitami na vývoji a implementácii stratégií na mieru na podporu príjmu vakcín;

7.4, pokiaľ ide o očkovanie detí proti Covid-19:

7.4.1 zabezpečiť rovnováhu medzi rýchlym rozvojom očkovania pre deti a náležitým riešením problémov bezpečnosti a účinnosti a zaistením úplnej bezpečnosti a účinnosti všetkých očkovacích látok sprístupňovaných deťom so zameraním na najlepší záujem dieťaťa v súlade s Dohovor OSN o právach dieťaťa;

7.4.2 zabezpečiť vysokokvalitné skúšky s náležitou starostlivosťou o príslušné záruky v súlade s medzinárodnými právnymi normami a usmerneniami vrátane spravodlivého rozdelenia prínosov a rizík pre študované deti;

7.4.3 zabezpečiť, aby boli náležite zohľadnené priania detí v súlade s ich vekom a vyspelosťou; ak súhlas dieťaťa nemožno udeliť, zaistite, aby bola dohoda poskytovaná v iných formách a aby bola založená na spoľahlivých informáciách vhodných pre vek;

7.4.4 podporovať Detský fond OSN (UNICEF) v jeho úsilí dodať očkovacie látky od výrobcov, ktorí majú dohody s nástrojom COVAX, tým, ktorí ich najviac potrebujú;

7.5 s ohľadom na zabezpečenie monitorovania dlhodobých účinkov vakcín proti Covid-19 a ich bezpečnosti:

7.5.1 zaistiť medzinárodnú spoluprácu pre včasnú detekciu a objasnenie akýchkoľvek bezpečnostných signálov prostredníctvom globálnej výmeny údajov o nežiaducich udalostiach po imunizácii v reálnom čase (AEFI);

7.5.2 používať osvedčenia o očkovaní iba na určený účel monitorovania účinnosti očkovacej látky, možných vedľajších účinkov a nežiaducich udalostí;

7.5.3 odstrániť všetky medzery v komunikácii medzi miestnymi, regionálnymi a medzinárodnými úradmi verejného zdravotníctva, ktoré spracúvajú údaje AEFI, a prekonať nedostatky v existujúcich sieťach údajov o zdraví;

7.5.4 priblížiť farmakovigilanciu k systémom zdravotnej starostlivosti;

7.5.5 podporuje vznikajúcu oblasť výskumu „adversomiky“, ktorý študuje interindividuálne variácie reakcií vakcín na základe rozdielov vo vrodenej imunite, mikrobiómoch a imunogenetike.

  1. S odvolaním sa na rezolúciu 2337 (2020) o demokraciách, ktoré čelia pandémii Covid-19, zhromaždenie opätovne potvrdzuje, že parlamenty ako základné kamene demokracie musia v pandemických podmienkach naďalej plniť svoju trojitú úlohu-zastupovanie, legislatívu a dohľad. Zhromaždenie preto vyzýva parlamenty, aby podľa potreby uplatňovali tieto právomoci aj vo vzťahu k vývoju, prideľovaniu a distribúcii očkovacích látok proti Covid-19.

 

Ivan Lučanič o parkovaní v Bratislave: Systém nastavili tak, aby čo najviac zarobil. Na úkor obyvateľov aj návštevníkov

23.08.2023

Toto vedenie hlavného mesta vníma auto ako niečo nežiaduce. Je to ideologická vec, hovorí bývalý petržalský úradník Ivan Lučanič. Ivan Lučanič pôsobil ako vedúci referátu statickej dopravy na miestnom úrade Petržalka, kde mal na starosti parkovací systém v tejto mestskej časti. Odkedy svoju parkovaciu politiku v celom meste zavádza magistrát, tento systém [...]

Nečakajte na zápal pľúc. Liečte sa včas!

19.11.2021

Naši „odborníci“ na Sars Cov2 jednohlasne , spolu s vládou SR, tvrdia že na chorobu nie sú žiadne účinné lieky. Len očkovanie, podľa mňa ( a nie len podľa mňa) experimentálnymi mRNA vakcínami je to najsprávnejšie riešenie. Všade , v médiach printových, internetových,sociálnych sieťach, rozhlase a televízii, nečítame a nepočúvame nič iné, len koľko [...]

Včasná profylaxia a liečba ochorenia SARS Cov-2 – protokol FLCCC

07.11.2021

FLCCC_Alliance-I-MASKplus-Protocol-SLOVENSKY-Slovak Pre všetkých spoluobčanov ktorí nechcú po diagnostikovaní ochorenia SARS- Cov 2 iba čakať doma v karanténe čo sa s nimi stane dávam do pozornosti tieto Protokoly profylaxie a včasnej ambulantnej liečby COVID-19. Tu je odkaz na protokol FLCCC. [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 38900x
Priemerná čítanosť článkov: 3536x

Autor blogu

Kategórie